عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 23 / 6 / 1394
بازدید : 1057
نویسنده : خورشید

مراقبت های سلامتی ناخن

  • Paint-Nails

     

    Zoom

مراقبت های سلامتی ناخن

 

استفاده از پوشش پایه لاک

پوشش پایه‌ای لاک از رنگ گرفتن ناخن‌ها و زرد شدن آن ها جلوگیری می‌کند. همچنین پوشش پایه، سطح صافی را برای چسبیدن رنگ لاک دلخواه و ماندگاری طولانی آن فراهم می‌کند.

استفاده از لاک ناخن مناسب

لاک ناخن باید عاری از 5 ماده شیمیایی سمی فرمالدئید، تولوئن، دی بوتیل فتالات، کامفور و رزین فرمالدئید باشد. این مواد می‌توانند باعث سرطان، آسیب به دستگاه تناسلی و سیستم عصبی مرکزی شوند. همچنین می‌توانند موجب سردرد، سرگیجه و حساسیت پوستی نیز شوند.

عدم استفاده از ناخن‌های مصنوعی

چسب زدن ناخن‌های مصنوعی به ناخن، باعث آسیب به ناخن و شکنندگی آن هنگام برداشت ناخن مصنوعی می‌شود.

بطور مداوم لاک نزنید

بهتر است با فاصله زمانی چند هفته لاک بزنید. استفاده بیش از حد از لاک باعث تغییر رنگ ناخن‌ها می‌شود.

اجتناب از استفاده از استون

برای پاک کردن لاک ناخن از پاک‌کننده‌های حاوی استون استفاده نکنید، چرا که باعث خشکی ناخن‌های شما می‌شوند. استون باعث کاهش استحکام ناخن‌ها و افزایش شکنندگی آن ها می‌شود.

عدم استفاده از دستگاه‌های نور UV برای خشک کردن ناخن

نور UV نه تنها باعث آسیب به سایر نقاط بدن شما می‌شود، بلکه باعث پیری پوست و آسیب به ناخن‌ها نیز می‌شود. لاک ناخن را در معرض هوای معمولی یا پنکه خشک کنید.

منابع

  1. www.wikihow.com/Paint-Your-Nails
  2. www.nailaidcares.com/homemanis.php
  3. www.wikihow.com/Grow-Long,-Strong-Nails
  4. www.allure.com/beauty-trends/blogs/daily-beauty-reporter/2014/06/manicure-nail-polish-mistakes.html


:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
:: برچسب‌ها: ناخن , مراقبت ,
تاریخ : چهار شنبه 23 / 6 / 1394
بازدید : 1014
نویسنده : خورشید

روش هایی ساده برای بستن منافذ پوست

  • Simple Ways To Close The Pores
     

روش هایی ساده برای بستن منافذ پوست

هنگامی که منافذ پوستی با چرک، چربی و باکتری‌ها پر می‌شوند، بزرگ می‌شوند. صورت خود را بطور منظم شستشو دهید ولی از شستشوی زیاد آن خودداری کنید. شستشوی یک بار در روز و یک بار در شب برای کاهش اندازه منافذ پوستی کافی است.

 

روزانه صورت خود را بشویید

هنگامی که منافذ پوستی با چرک، چربی و باکتری‌ها پر می‌شوند، بزرگ می‌شوند. صورت خود را بطور منظم شستشو دهید ولی از شستشوی زیاد آن خودداری کنید. شستشوی یک بار در روز و یک بار در شب برای کاهش اندازه منافذ پوستی کافی است.

گذاشتن تکه‌های یخ روی صورت

تکه‌های یخ را به آرامی برای 15 تا 30 ثانیه روی منافذ پوستی خود قرار دهید. این کار باعث محکم شدن پوست می‌شود.

خمیر جوش شیرین پخته

جوش شیرین پخته باعث به حداقل رساندن منافذ و بهبود همزمان آکنه می‌شود. در صورتی که پوست حساسی دارید با احتیاط از آن استفاده کنید، چرا که ممکن است باعث تحریک پوست شود.

لیف حمام را با آب آناناس و لیمو بخیسانید

لیف را محکم به مدت یک دقیقه روی صورت خود قرار دهید و بعد از آن صورت‌تان را با آب گرم بشویید. آب آناناس و لیمو حاوی آنزیم‌های طبیعی است که بافت صورت را محکم و درخشان می‌کند. لیمو باعث تمیز و کوچک کردن منافذ پوستی می‌شود.

اسکراب صورت

اسکراب‌ها حاوی دانه‌های بسیار کوچک و یا دیگر مکمل‌های ماساژ دهنده هستند که به بسته شدن منافذ پوستی کمک می‌کنند. اسکراب‌های ملایم می‌توانند شب‌ها بجای شستشوی صورت استفاده شوند.

استفاده از ماست به عنوان ماسک صورت

ماست ساده حاوی لاکتیک اسید و پربیوتیک‌هاست که وقتی به پوست زده می‌شود از ایجاد آکنه توسط باکتری‌های مضر جلوگیری می‌کند و باعث کاهش اندازه منافذ می‌شود.

غذاهای سالم بخورید

از رژیم غذایی غنی از پروتئین، غلات سبوس‌دار، میوه و سبزیجات و اسید چرب امگا-3 استفاده کنید. بجای نوشیدنی‌های کافئین‌دار و حاوی شکر، آب بنوشید. از مصرف زیاد شیر و فرآورده‌های آن که حاوی هورمون هستند و باعث بدتر شدن آکنه می‌شوند، خودداری کنید.
به مقدار فراوان ویتامین A، B و C مصرف کنید. ویتامین A و C باعث کاهش خطوط، اسکار و چین و چروک‌های صورت می‌شود.

استفاده از آلفا و بتا هیدروکسی اسید (AHAs و BHAs)

این مواد باعث تضعیف خواص اتصالی چربی‌ها می‌شوند که موجب حفظ سلول‌های مرده پوست روی سطح خارجی آن می‌شوند. از لایه بردارهای شیمیایی آلفا و بتاهیدروکسی اسید هر 4 تا 6 هفته یک بار استفاده کنید.

مالش پاپایا یا پوست موز روی پوست

پاپایا (خربزه درختی) و پوست موز حاوی آنزیم‌های پاپایین و بروملین هستند که با مالیدن به پوست باعث کمتر بنظر رسیدن لکه‌های پوست می‌شوند.

منبع

  1. http://www.wikihow.com/Get-Rid-of-Large-Pores-and-Blemishes


:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
:: برچسب‌ها: منافذ پوست ,
تاریخ : سه شنبه 22 / 6 / 1394
بازدید : 1065
نویسنده : خورشید

خاصیت لیمو شیرین

لیمو شیرین به علت داشتن مواد آنتی اکسیدان فراوان سبب رفع تصلب شرائین و بیماری های قلبی عروقی می شود.
مصرف لیمو شیرین در زمان سرماخوردگی و گلودرد بسیارمفید است ومصرف آن درآنفولانزا وافرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده اند توصیه می شود چرا که این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را از خود نشان داده است.

ارزش غذایی ‪ ۱۰۰‬گرم لیموشیرین که معادل یک عدد لیمو شیرین بزرگ است حاوی ‪ ۲۹/۸‬کالری، ‪ ۰/۷۴‬گرم پروتئین ‪ ۱۰/۵‬گرم قند ‪ ۰/۱۴‬گرم چربی ‪ ۲/۸‬گرم فیبر ‪ ۱۰‬میکروگرم اسید فولیک ‪ ۱۵۰‬میلیگرم پتاسیم و ‪ ۵۳‬میلیگرم ویتامین ‪ C‬است.

۱۰ خاصیت لیمو شیرین

۱- پتاسیمبه مقدار قابل توجهی در لیمو شیرین یافت می شود، این عنصر از جمله ترکیباتی است که می تواند از بروز بیماری قلبی عروقی پیشگیری کند و همچنین بین آب و الکترولیت های بدن تعادل برقرار نماید.

۲-اسید فولیکموجود در لیمو شیرین نسبت به میوه های دیگر بیشتر است و نقش موثری در پیشگیری از کم خونی ایفا می کند. افرادی که مبتلا به کم خونی به خصوص کم خونی از نوع اسید فولیک هستند باید این میوه را مصرف کنند.

۳-این میوه از میوه های پر کلسیم محسوب می شود و در جلوگیری از پوکی استخوان به خصوص در زنان نقش موثری را ایفا می کند.

۴-از دیگر خواص لیمو شیرین اثر مفید روی معده، هضم دستگاه گوارش، خنثی شدن مقداری از اسید معده، جلوگیری از تخمیر غذا در معده و پیشگیری از نفخ معده است به همین دلیل پزشکان مصرف روزانه یک لیمو شیرین را به تمامی مبتلایان به ناراحتی معده توصیه می کنند.

۵-حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد. ضمناً آب فراوان موجود در این میوه باعث کاهش تب و دمای بدن به خصوص هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شود.

۶- لیمو شیرین به علت داشتن مواد آنتی اکسیدان فراوان سبب رفع تصلب شرائین و بیماری های قلبی عروقی می شود.

۷-لیمو شیرین حاوی اسید سیتریک و ویتامین ث زیادی است. چنانچه فردی دو عدد لیمو شیرین متوسط در طول روز بخورد عملاً ویتامین ث مورد نیاز روزانه بدنش تامین شده است. نکته جالب این که در صورت مصرف میوه لیمو شیرین با پوست داخلی مقدار ۷۷ میلی گرم ویتامین ث به بدن می رسد. در حالی که مصرف آن بدون پوست داخلی، فقط دارای ۵۳ میلی گرم ویتامین ث است.

۸-ویتامین ب و انواع ریزمغذی های مفید مانند عنصر سلنیوم در لیمو شیرین موجب به حداقل رسیدن جمعیت رادیکال آزاد موجود در ناحیه آسیب دیده معده می شود.

۹-ویتامین ث موجود در لیمو شیرین باعث بهبود جذب آهن در بدن می شود و به همین علت می تواند از بروز کمبود آهن در بدن جلوگیری کند.

۱۰- مصرف لیمو شیرین تازه که حاوی ویتامین ث فراوان است در کاهش بروز حساسیت موثر هستند.
منبع:http://www.asriran.com/


:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: خاصیت لیمو شیرین ,
تاریخ : شنبه 17 / 6 / 1394
بازدید : 1440
نویسنده : خورشید
شخصیت شناسی زنان براساس مدل مو هایشان

 

گفته می شود افراد براساس شخصیتی که دارند مدل موی مورد نظر خود را انتخاب می کنند. نگاهی می کنیم به مدل موی زنان و شخصیت آنها!

شخصیت شناسی براساس مدل مو

آیا می دانید که هر کسی با مدل موهایی که انتخاب می کند در واقع جنبه ای از شخصیت خود را به نمایش می گذارد؟ ما در این مقاله به شما می گوییم هر مدل مویی که انتخاب می کنید در مورد شما چه می گوید.

 

دم اسبی

این مدل مو برای خانم هایی است که معمولا حوصله رسیدگی به موهایشان را ندارند. اگر شما نیز به این مدل علاقه دارید، نشانه می دهد که به دنبال آسودگی و راحت طلبی هستید. اگر چه در زمینه شغلی سخت کوش و در رسیدن به اهداف تان با اراده هستید و از این جهت به خود افتخار می کنید اما همچنان همان روزهای برفی آرام کودکی را آرزو می کنید.


گوجه ای از بالا

تنبل؟ بله! شما به خوبی می دانید که چگونه در عرض 10 دقیقه وسایلتان را جمع کنید، موهایتان را مدل گوجه ای ببندید، یک رژ قرمز به لب هایتان بزنید و مثل هر روز به سرعت از خانه خارج شوید. برای آخر هفته هم آرزو می کنید که سیستم دلیوری رستوران مورد علاقه تان فعال باشد.


کلاه

شما فرد با مهارت و با سلیقه ای هستید و به خوبی می دانید که حتی اگر موهایتان زیبا نباشد، با گذاشتن یک کلاه می توانید جذاب تر از همیشه به نظر برسید. شما اعتقاد دارید که زندگی تان، هر طوری که باشد، زیبا و دلپذیر است.


شینیون مدل دار

امکانش هست ترفندهای خود را به ما هم یاد دهید؟ شما فردی هستید که می توانید با پوشیدن یک تی شرت سفید، شلوار جین و یک کفش کتانی، زییا و جذاب به نظر برسید، حتی اگر آرایش نکنید و یا به موهایتان رسیدگی نکنید. شما در زمینه شغلی زیرک و باهوش هستید و می توانید هم با همکاران و هم با مدیران بالاتر از خود ارتباط برقرار کنید.

 

موهای خیس

شما اعتقاد دارید که برخی کارها به خودی خود انجام می شوند و احتیاجی به تلاش شما ندارند. از این که وقت خود را صرف کارهایی مانند مدل دادن به موهایتان و خواندن مقالات آنلاین بکنید، بیزارید. اما آنجا که وجود شما ضروری است، همیشه به موقع حاضرید و نمی توانید افراد وقت نشناس را تحمل کنید.


گوجه ای بهم ریخته

شما خرید آنلاین را به حاضر شدن و رفتن به بازار ترجیح می دهید و این را هم می دانید که اگر پایتان به مراکز خرید برسد، تمام پول هایتان را بر باد داده اید.

 

شینیون ساده

شما استاد قایم کردن چیزهای ناخوشایند هستید. تصور می کنید همیشه موجب شادی دیگران می شوید اما زمانی که دیگران با شما بی احترامی می کنند، نمی توانید از خودتان دفاع کنید. شما کتاب را نه به خاطر ظاهر و جلدش، بلکه برای محتوی آن می خرید و البته  قبل از آن چکیده ای از متن اش را در اینترنت می خوانید.

 

کوتاه و مدل دار

خانم هایی که موهای کوتاهی دارند، از دیگر زنان با هوش ترند زیرا با این مدل مو همیشه موهایشان مرتب و زیبا به نظر می رسد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: bartarinha.ir



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی , مو ,
تاریخ : چهار شنبه 16 / 6 / 1394
بازدید : 1319
نویسنده : خورشید

چنین گل هایی را دیده بودید؟ (عکس)

به گزارش ایران ناز:در میان گونه های مختلف گل هایی که روی زمین وجود دارند، گل رز بیشتر مشهور شده است زیرا زیبایی و عطر خاصی را به همراه خود دارد از این رو بسیاری از مردم دنیا به این گل علاقمند هستند ولی شاید با گونه های مختلف آن آشنایی درستی نداشته باشید.”رز هالفتی” یکی از انواع گونه های رز است که این روزها در کره زمین دیده می شود اما بسیار نادر است به طوری که به عنوان نادرترین گل رز دنیا شهرت پیدا کرده است. این گل دارای ظاهری بسیار عجیب است و رنگی کاملا مشکی دارد.
تا به حال چنین گل هایی را دیده بودید؟ (عکس)
مشکی بودن یک گل امری باورنکردنی است زیرا تنها با رنگ کردن یک گل می توان آن را مشکی کرد و راه دیگری وجود ندارد. این گل عجیب و نادر تنها در تابستان و در یک روستای دورافتاده ترکیه رشد می کند. با این حال نهایتا ۵۰ شاخه از آن هر ساله گل می دهد.رنگ این گل ها کاملا سیاه است و دقت خاصی در نوع رنگ آمیزی آن ها وجود دارد که شاید هر جایی نتوان آن را یافت. در بهار غنچه این گل قرمز بسیار تیره است و به مرور زمان این رنگ تیره تر می شود تا به تمام مشکی تبدیل شود. مردم این روستا رویش گل های مشکی را نشانه زندگی، عشق و مرگ و خبرهای بد می دانند.
تا به حال چنین گل هایی را دیده بودید؟ (عکس)


:: موضوعات مرتبط: عکس جالب , عکس طبیعت , ,
:: برچسب‌ها: گل های کم یاب ,
تاریخ : چهار شنبه 16 / 6 / 1394
بازدید : 1327
نویسنده : خورشید

گربه ای که مادر بچه های جوجه اردک شده ! (عکس)

یک گربه بامزه مادر چند جوجه اردک کوچک است. او پس از یک ساعت یا کمی بیشتر از زمان زایمانش به بالای سر چند جوجه اردک رسید و به جای حمله به آنها ، این جوجه ها را به جعبه خود برد و به همراه نوزادان خود از آنها مراقبت کرد.

 

صاحبان مزرعه می گویند این رفتار عجیب تنها به دلیل این بود که این گربه به تازگی زایمان کرده و سطح هورمون هایش تغییر کرده بود و اگر چند ساعت زود تر یا دیرتر این جوجه ها را می دید احتمالا آنها را به عنوان غذایی لذیذ می خورد.

 

گربه ای که مادر بچه های جوجه اردک شده ! (عکس)

نکته جالب رفتار این گربه با اردک هاست به طوری که مانند مادر واقعیشان آنها را به خط می کند و در باغ می چرخاند و همچنان هم رابطه خوبی با آنها دارد.



:: موضوعات مرتبط: عکس حیوانات , ,
:: برچسب‌ها: گربه , بچه اردک , عکس ,
تاریخ : شنبه 10 / 6 / 1394
بازدید : 929
نویسنده : خورشید

 

تسلیت بازیگران برای فوت علی طباطبایی + تصاویر

 

سید کمال طباطبایی تهیه کننده سینما گفت: پسرم شب گذشته بر اثر ایست قلبی ما را تنها گذاشت.

وی عنوان کرد: من اصلا حال مساعدی ندارم و نمی توانم بیش از این توضیح دهم.

سید کمال طباطبایی خاطرنشان کرد: فوت علی مرا شوکه کرد. چگونه این غم بزرگ را تحمل کنم؟

زنده یاد علی طباطبایی متولد 1362 بازیگر سینما و تلویزیون ایران شب گذشته بر اثر ایست قلبی درگذشت. سید علی طباطبایی بازیگر جوان کشورمان که همه ما او را با نقش رهی در سریال بچه های نسبتا بد می شناسیم اولین کارش در «سالاد فصل» محصول سال 1383 به تهیه کنندگی سید کمال طباطبایی، نویسندگی و کارگردانی فریدون جیرانی آغاز کرد.

واکنش برخی از هنرمندان در پی درکذشت ناگهنی زنده یاد علی طباطبایی

نسرین مقانلو : انه الله وانا الیه الراجعون علی طباطبایی بازیگر جوان سینما و تلویزیون بر اثر سکته قلبی در گذشت تسلیت به خانواده محترمش ودوستان روحش شاد و درآرامش باد

سعید داخ : علي طباطبايي جوان هم از بين ما رفت … روحش شاد

امیر جعفری : خداحافط رفیق…

هلیا امامی : باور كردني نيست تحمله اين روزاي سخت فقط يه صبر عظيم از سمته خدا ميخواد براي دله داغدار خانوادش و همه ي دوستان و طرفداران علي طباطبايي كه با رفتنش داغه بزرگي بر دله بازمانده ها گذاشت

رز رضوی : علي طباطبايي هم از بين ما رفت .روحش شاد ويادش گرامي . چقدر كوتاه است فاصله بين اومدنو و رفتنمون وچقدر غم انگيزه فهميدن واقعيت بودن ما آدمها تو دنيا انقدر زودگذر و لحظه اي شده… خداوند به خانواده بسيار محترم طباطبايي صبر بده

برزو ارجمند : اى واى، على جان روحت شاد، خدا به خانواده ات صبر بده، اگه شد سلام منو به پدرم برسون

علیرام نورایی : باز هم خبر بد! خبرى كه با شنيدنش خشكم زد… امشب على طباطبايى بازيگر جوان و دوست داشتنى رو از دست داديم… تسليت به خانواده محترم طباطبايى ، جامعه هنرى و همه مردم ايران… خدا به پدر و مادرش صبر بده دوستان عزيز مهم نيست علت مرگ چى بوده مهم اينه كه متاسفانه اين جوون ديگه بينمون نيست پس لطفأ با كنجكاوى در مورد علت فوت يا پر و بال دادن به شايعات بى اساس باعث آزردگى روح اون مرحوم و خانواده و نزديكان داغدارش نشيم روحش در آرامش

سیاوش خیرابی : هيچى ندارم بگم فقط ميدونم حالم خيلى بده. على كاش الان زنگ بزنى بگى سيا سر كار بودى. با كمال ناباورى بايد تسليت بگم به خانوادت على تسليت ميگم به خانواده دوست عزيزم

کاوه سماک باشی : علی عزیزم؛ دوست مهربان،مؤدب؛دوست داشتنی من دیگر در جمعمان نیست.روحت شاد رفیق.همیشه درکنارم و در یادم خواهی ماند.تا روزی که زنده ام

                                                                                   

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار سینمای ایران وجهان , ,
:: برچسب‌ها: فوت ناگهانی علی طباطبایی ,
تاریخ : سه شنبه 8 / 6 / 1394
بازدید : 1016
نویسنده : خورشید

دختر زیبای مرحوم بیت الله عباسپور قهرمان بدنسازی جهان +عکس

 

به گزارش پرداد به نقل از جام نیوز : بیت الله عباسپور یک فرزند دختر زیبا به نام حنانه داشته است که عکس آنرا مشاهده می کنید

بیت الله عباسپور (ملقب به بیتو) قهرمان بدنسازی و پرورش اندام جهان که به علت بیماری واسکولیت در سن 36 سالگی بعد از اینکه مدتها در بستر بیماری بود سرانجام درگذشت و جامعه ورزشی کشور را عزادار کرد.

دختر زیبای مرحوم بیت الله عباسپور قهرمان بدنسازی جهان +عکس



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بیت الله عباسپور ,
تاریخ : جمعه 4 / 6 / 1394
بازدید : 988
نویسنده : خورشید

 

احتمالا از اینکه دندان هایتان زرد شده یا جرم گرفته و یا از لثه هایتان خون می آید، شکایت دارید، چون به طور مرتب مسواک می زنید، اما با این مشکلات نیز دست به گریبان هستید. برخی افراد تصور می کنند صرف اینکه مسواک را برداشته و روی دندان هایشان بکشند، برای سلامت دهان دندان شان کافیست.

برای تضمین سلامت دهان و دندان خود لازم است که از انتخاب درست مسواک تا آب کشیدن دهان دقت کنید.در این مطلب اشتباهات رایج مسواک زدن را عنوان می کنیم:

- دهانتان را بیش از اندازه آب می کشید

از دیگر اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن این است که همیشه مشکل دندان ها ناشی از نامناسب بودن خمیردندان یا مسواک نیست. اگر شما می خواهید که خمیردندان به خوبی دنداهایتان را تمیز کند، باید از شستشو و آب کشیدن زیاد دهان بپرهیزید. به خاطر اینکه شستشوی زیاد دهان به منظور پاک کردن خمیر اجازه نمی دهد که فلور آن روی دندان ها بماند و خاصیت پاک کنندگی و حفاظتی خود را به اجرا بگذارد. در نتیجه این کار در طولانی مدت به سلامت دندان ها آسیب می زند. بعد از مسواک زدن کافیست که کف خمیردندان را تف کنید و فقط با یک لیوان آب، دهان تان را بشویید.

- از نخ دندان استفاده نمی کنید
اگر دندان هایتان با فاصله است، مسواک زدن به تنهایی باعث تمیز شدن آنها نمی شود، به خاطر اینکه مسواک به تمام بخش های دندان ها نمی رسد. بقایای مواد غذایی بین دندان ها باقی می ماند و با مسواک تمیز نمی شود. در نتیجه امکان پوسیدگی های سطوح پروگزیمال دندان ها که به سختی قابل رویت است، ایجاد می شود. لذا متخصصان دندانپزشکی توصیه می کنند بعد از مسواک زدن، از نخ دندان استفاده کنید.
 
- روی زبان را تمیز نمی کنید
ایکی ذیکر از روش های صحیح مسواک زدن این است که روی زبانتان را تمیز  کنید.

در حین مسواک زدن، زبان تان را فراموش نکنید. تمیز کردن روی زبان باعث کاهش تجمع باکتری های حاصل از باقیمانده ی غذاها شده و احتمال ایجاد بوی بدن دهان را کاهش می دهد. بهتر است مسواک خودتان و یا مسواک های مخصوص زبان را با ملایمت روی سطح زبان بکشید تا تمیز شود. نیازی به فشار دادن نیست.

- استفاده از مسواک بیش از سه ماه

مسواک نیز تاریخ مصرف دارد.استفادهی بیش از سه ماه از مسواک جزو اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن می شود. زمانی که مسواک را به مدت طولانی استفاده می کنید، فرسوده شده و به خوبی دندان ها را تمیز نمی کند. فرم و شکل فرچه ی مسواک با هدف خاصی طراحی می شود. در واقع فرم مسواک به منظور تمیز کردن همه ی قسمت های دندان ساخته می شود. زمانی که به مدت طولانی از یک مسواک استفاده می کنید، شکل آن تغییر کرده و از فرم طبیعی خود خارج می شود. در نتیجه نمی تواند تمام قسمت های دندان ها را تمیز کند.
بهتر است بدانید که بعد از سه ماه استفاده از مسواک، تاریخ مصرف آن تمام می شود، یعنی اینکه مسواک از شکل می افتد و نمی تواند دندان ها را به خوبی تمیز کند. متخصصان توصیه می کنند که سه ماه بعد از استفاده از هر مسواکی، نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

 - دندان ها را به صورت افقی مسواک می زنید

از اشتباهات رایج  هنگام مسواک زدن ، این است که دندان ها را افقی مسواک می زنید. استفاده ی نادرست از مسواک، دندان ها را تمیز نمی کند. اگر نمی خواهید زود به زود کارتان به مطب دندانپزشکی و مته های آزار دهنده بکشد، روی شیوه و زمان مسواک زدن تان تمرکز و دقت داشته باشید. نباید  دندانها را با حرکات افقی مسواک زد. زمانی که مسواک را از چپ به راست روی دندان ها می کشید، مسواک به نقاطی که محل تجمع کثیفی است و نقاطی که در معرض بزاق زیاد و در نتیجه جرم هستند نمی رسد و به این ترتیب کلید پوسیدگی زده می شود.

از دیگر راه های پیشگیری از اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن، این است که مسواک را از بالا به سمت پایین روی دندان ها بکشید. برای سطوحی که برای جویدن استفاده می شود، استفاده از مسواک با حرکات افقی اشکالی ایجاد نمی کند.

 - دندان ها را با فشار زیاد می سابید
از دیگر اشتباهات افراد هنگام مسواک زدن این است که، دندان را با موکت یا فرش اشتباه می گیرند. در نتیجه تصور می کنند مسواک فرچه هست و دندان ها فرش. به این ترتیب به جان دندان ها می افتند و با قدرت زیادی آنها را می سابند. اما توجه داشته باشید که فشار دادن مسواک روی دندان ها، راه مناسبی برای تمیز کردن جرم ها نیست. همین که مسواک را در جهات درست روی دندان ها بکشید و با ملایمت این کار را انجام دهید، برای سلامت دندان ها کافیست.

زمانی که مسواک را با فشار زیاد روی دندان ها می کشید، احتمال آسیب به مینای دندان و عقب رفتن لثه ها وجود دارد. در این صورت نیز دندان ها نسبت به سرما حساس می شوند.
بهترین روش این است که مسواک را به آرامی و از بالا به پایین روی سطح دنداها بکشید. حرکات افقی برای دندان های آسیا بلامانع است.

 - از مسواک های سخت استفاده می کنید
اگر تصور می کنید هر چه فرچه ی مسواک سخت تر باشد، دندان ها را تمیزتر می کند سخت در اشتباهید. استفاده از مسواک های سخت (با موهای زبر) به اضافه خمیردندان زیاد و سابیدن زیاد دندان ها، باعث آسیب جدی به مینای دندان می شود. بهترین کار این است که از مسواک های نرم استفاده کنید و حین مسواک زدن، آن را با قدرت زیاد روی دندان ها نکشید این عمل باعث جلوگیری از اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن می شود.

منبع :tebyan.net



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
:: برچسب‌ها: ااشتباهات رایج در مسواک زدن ,
تاریخ : چهار شنبه 2 / 6 / 1394
بازدید : 1091
نویسنده : خورشید

فلج شدن بازیگر سریال ستایش بدلیل اشتباهات پزشکی! +عکس

 

به گزارش پرداد به نقل از میزان آنلاین : در حالی که در ماه های اخیر مدام از کم کاری پزشکان داخلی سخن گفته شده حالا یک بازیگر سینما از اشتباه مهلک پزشکان بیمارستانی در آلمان گفته که به فلج شدن دست های وی انجامیده است.

فلج شدن بازیگر سریال ستایش بدلیل اشتباهات پزشکی! +عکس

شهاب عسکری بازیگر فیلم “دست‌های آلوده” گفت: متاسفانه به دلیل اشتباه پزشکان آلمانی مدت‌ها فلج شدم و در حال حاضر خانه نشین هستم.

این بازیگر و دوبلور پیشکسوت با اشاره به وضعیت جسمانی خود گفت: چند سال پیش صدایی در سرم من را به شدت اذیت می کرد که پزشکان برای رسیدن به دلیل آن آزمایش و عکس هایی را نوشتند. بعد از بررسی‌های بسیار متوجه گرفتگی‌های رگ در قسمت چپ و راست سر من شدند و در نهایت بایستی تحت عمل جراحی قرار می‌گرفتم تا مشکل حل شود و سلامت کامل را بدست آورم.

عسکری که آخرین تجربه بازیگریش سریال “ستایش” بود تصریح کرده است: به دلیل نداشتن توان مالی و با توجه به این مطلب که من ۳۱سال است که مقیم آلمان می باشم و در آنجا بیمه بودم به این کشور رفتم و تحت عمل جراحی قرار گرفتم.

این بازیگر ادامه داد: متاسفانه رگی که مورد عمل جراحی قرار گرفته بود بعد از جراحی عفونت کرد و نزدیک به ۹۰درصد از ناحیه نخاع فلج شدم و مشکلات زیادی پیدا کردم.

عسگری اظهارداشت: بعد از آمدن به ایران و صرف هزینه های درمانی بسیار دوباره به آلمان برگشته و با درمان های متفاوت توانستم ۸۰درصد از فلجی خود را برطرف کنم.

بازیگر فیلم هایی مانند “تفنگ شکسته” و “آقای رییس جمهور” افزود: پیش از عید به ایران آمدم و در آثار بسیاری گویندگی کردم ولی برای بازی در فیلم سینمایی هنوز دعوت نشده‌ام و در حال حاضر خانه نشین شده‌ام.



:: موضوعات مرتبط: اخبار سینمای ایران وجهان , ,

با سلام امیدوارم لحظات خوب وخوشی را در فان کلوب آذرخش سپری کنید ومطالب دلخواهتان را بیابید وبا نظراتتان من را در بهتر شدن فان کلوب یاری رسانید

برای بهتر شدن اذرخش چه باید کرد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فان کلوب آذرخش و آدرس azarakhsh2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 70
بازدید دیروز : 258
بازدید هفته : 1409
بازدید ماه : 7459
بازدید کل : 283735
تعداد مطالب : 610
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1


کد هدایت به بالا

RSS

Powered By
loxblog.Com